In twee maanden je summerbody ready: het stappenplan

De zomer staat voor de deur en dat is bij uitstek een moment om je lichaam in vorm te krijgen. Het doel is om in twee maanden tijd een summerbody te realiseren. Je moet er natuurlijk wel wat voor doen om je buikje en vetrolletjes te laten verdwijnen. Wil je aan de slag dan is het handig om onderstaand stappenplan te volgen. Alle Basic-Fit sportscholen staan bovendien klaar om je doel te bereiken. Sport en beweging is namelijk belangrijk op weg naar je perfecte summerbody.

© pixabay.com

1. Meer spiermassa kweken

In de sportschool ga je aan de slag om meer spiermassa te kweken. De toename van spiermassa is een eerste stap om je lichaam summerproof te krijgen. In de sportschool heb je alle gelegenheid om aan krachttraining te doen. Je hoeft niet iedere dag de deur uit, want het is eveneens thuis mogelijk om door te gaan met trainen. Bijvoorbeeld door squats en buikspieroefeningen te doen.

2. Bouw je conditie op met cardiotraining

De ideale manier om binnen twee maanden summerbody ready te zijn, is door krachttraining met cardiotraining te combineren. Je verliest er calorieën mee en je bouwt er conditie mee op. Het verbeteren van je conditie zorgt er ook voor dat je fitter bent en meer energie krijgt. Dat heeft een positieve invloed op je gezondheid. De cardiotraining is af te wisselen met een intervaltraining om extra calorieën te verbranden.

3. Pas je voeding aan

Het is aan te raden om een gezonde levensstijl aan te nemen als je binnen twee maanden tijd een summerbody wilt. Dat betekent in elk geval dat je niet op het terras moet gaan zitten om een biertje of wijntje te drinken. De stapavonden sla je ook maar even over. Neem je voedingspatroon onder de loep en kijk wat er anders kan. Eet je bijvoorbeeld veel snacks als tussendoortje? Vervang deze dan door groentesnacks, zoals tomaatjes of worteltjes. Verder is het belangrijk om gezond te eten tijdens het ontbijt, lunch en diner. Door deze combinatie van sporten en gezond eten verdwijnen er in twee maanden zo een paar kilo’s. Zorg ervoor dat je ook genoeg eiwitten binnenkrijgt, want daarmee verlies je extra lichaamsvet.

4. Neem voldoende rust en slaap

Het doel van een summerbody is met sport en gezond eten binnen twee maanden te realiseren. Het is echter niet alleen belangrijk je lekker in je lichaam te voelen, maar ook in je geest. Daarom is het aan te raden om voldoende rust en slaap te nemen. Bij het nemen van rust leg je de focus op ontspanning. Vermijd zoveel mogelijk stress. Lukt het niet om te ontspannen, kijk dan of meditatie je op weg helpt. Of luister ontspannen naar je favoriete muziek en laat je masseren.